20151009

RPP

RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN
( RPP MENYIMAK PERCAKAPAN )

Sekolah                       :   SMP 
Mata Pelajaran            :   Bahasa Jawa
Kelas / Semester          :   VII / I 
Tahun Pelajaran           :   2012/2013
Standar Kompetensi   :   1. Mampu mendengarkan dan memahami berbagai wacana lisan dalam berbagai ragam Bahasa Jawa.
Kompetensi Dasar     :  1.1   Mendengarkan percakapan dalam berbagai kegiatan, misalnya percakapan dengan teman sebaya, guru, orang tua dan orang yang dituakan.
Indikator                     :  5.1.1 Mampu mengungkapkan isi percakapan secara lisan maupun tulis dalam berbagai ragam bahasa Jawa dengan semangat cinta tanah air.
                                      5.1.2  Mampu secara kreatif mengajukan dan menjawab pertanyaan sesuai dengan konteks pembicaraan
Alokasi Waktu            :   2 x 40 menit ( 1 x pertemuan)

1.      Tujuan Pembelajaran
1.1 Siswa dapat  mengungkapkan percakapan secara lisan maupun tulisan dalam berbagai ragam bahasa Jawa dengan semangat cinta tanah air
      1.2 Siswa dapat kreatif mengajukan dan menjawab pertanyaan sesuai konteks pembicaraan

2.      Materi Pembelajaran
2.1  Teks percakapan sesama teman

3.      Metode Pembelajaran
3.1  Tanya jawab
3.2  Permodelan
3.3  Demonstrasi
3.4  Penugasan
3.5  Ceramah  

4        Langkah-langkah Kegiatan Pembelajaran
4.1  Kegiatan Awal
4.1.1        Memeriksa kehadiran siswa dan kebersihan kelas
4.1.2        Memberikan apersepsi

4.2  Kegiatan Inti
4.2.1 Eksplorasi
4.2.1.1  Mencari tahu jenis-jenis percakapan
4.2.1.2  Membahas ragam bahasa yang digunakan dalam percakapan sesuai dengan lawan bicara.
4.2.1.3  Membahas  situasi yang memungkinkan terjadinya percakapan.
4.2.1.4  Membentuk kelompok pendengar dan diskusi

4.2.2        Elaborasi
4.2.2.1  Siswa mendengarkan percakapan dari model/rekaman
4.2.2.2  Siswa mendiskusikan isi dan bahasa  percakapan yang didengar.
4.2.2.3  Siswa menyampaikan pendapat berkaitan dengan isi dan bahasa percakapan

4.2.3 Konfirmasi
4.2.3.1 Memberikan penilaian terhadap tanggapan siswa
4.2.3.2 Memberikan penguatan tentang percakapan dengan membuat pertanyaan

4.3 Kegiatan Akhir
4.3.1 Menyimpulkan hasil simakan yang dilakukan siswa
4.3.2 Menginformasikan materi pertemuan berikutnya

5.Sumber Belajar
5.1 VCD / Kaset percakapan/Teks Percakapan
5.2  Peragaan percakapan
5.3 Buku Sinau Basa Jawa
5.4 LKS Pinter Basa

6. Penilaian
6.1 Jenis  tes:
6.1.1  Unjuk Kerja
6.1.2 Tertulis

6.2 Bentuk :
      6.2.1 Uji petik produk
      6.2.1 Isian


6.3 Instrumen

B. Tulisen kanthi ringkes isine pacelathon sing wis kosemak, banjur critakana ana ing ngarep kelas!
C.Ganepana pitakonan lan wangsulan ing ngisor iki amrih mathuk karo isine pacelathon sing kosemak!(P:pitakonan, W: wangsulan)
1.P:Sapa wae kancane Indra sing biyen nunggal sa-SD?
W:.................
2.P:.............................................
W:Sing kalebu bangunan kuna ing Semarang yaiku Lawang Sewu, Tugu Muda, Gereja Blendhuk.
3.P:Geneya Eprom ora ngerti anane Rumah Sakit Daerah Kota Semarang?
 W: ..........................................
4.P:Apa gunane mlaku-mlaku ndeleng kahanan sakupenge Semarang?
W: ..............................................
5.P:Rumah sakit apa bae duweke pamarentah Kota Semarang?
W:.............................................
6.P:.............................................
W: Anggone padha omong-omongan ana ing emper kelas 7G, SMP Ngudi Rahayu.
7.P:.............................................................
W: Jalaran jeneng Epri dikira bocah wadon, mula dienggokake Eprom ben ketok jeneng lanang.
8.P:Sapa bae kancane Indra ana ing SMP Ngudi Rahayu?
W:...............................................................
9.P: Kepriye wiwitane bocah loro iku padha pitepungan?
W:...............................................................
10.P:...........................................................
W: Anggone mungkasi pacelathon bocah loro iku nalika Indra krungu bel mlebu, banjur ngajak tata-tata baris.


D.Golekana sepuluh tembung lingga sing ana ing pacelathon kasebut, banjur tulisen ana ing ngisor iki!


6.4 Kunci Jawaban
1 .Kancane Indra sing nunggal sa-SD yaiku Edi, Joko  
2. Apa bae sing kalebu bangunan kuna sing ana ing Semarang?            
3. Eprom ora ngerti anane Rumah Sakit Daerah Kota Semarang jalaran ora tau mlaku-mlaku.             
4. Gunane mlaku-mlaku ndeleng kahanan sakupenge Semarang kajaba nambah pengalaman supaya ora bosen     ana omah.        
5. Rumah Sakit duweke pamarentah kota Semarang yaiku RSUD Kota Semarang ing Klipang, RSUD         Tugu      
6. Ana ing ngendi anggone padha omong-omongan?        
7. Geneya(apa sababe) jeneng Epri diundang Eprom.              
8. Kancane Indra ana ing SMP Ngudi Rahayu,yaiku Efriyanto      
9. Bocah loro padha tetepungan wiwitane takon apa sababe lungguh dhewekan       
10.Kapan bocah loro mau mungkasi pacelathon?

D.
1.lungguh         2. apa               3. ora               4. kowe            5. kelas
6.durung          7.duwe             8. kanca           9. biyen           10. padha

FORMAT PENGAMATAN PERILAKU BERKARAKTER


Kelas : .............................                                                  Tanggal Pengamatan : ............................


FORMAT PENGAMATAN KETERAMPILAN SOSIAL


Kelas : .............................                                                  Tanggal Pengamatan : ............................

Keterangan :
A = Sangat baik
B = Memuaskan
C = Menunjukkan kemajuan
D = Memerlukan Perbaikan


Mengetahui                                                                     
 Kepala Sekolah                                                              Guru Mata Pelajaran



.............................                                                           ............................................