20151009

RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN

                                         RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN
(RPP MENDENGARKAN CERITA TEMAN)

Sekolah                       :   SMP
Mata Pelajaran            :   Bahasa Jawa
Kelas / Semester          :   VII / I 
Standar Kompetensi   :   1.   Mampu mendengarkan dan memahami berbagai wacana lisan dalam berbagai ragam Bahasa Jawa.
Kompetensi Dasar      :   1. 2 Mendengarkan cerita teman tentang budi pekerti/pahlawan dalam ragam ngoko dan krama.
Indikator                     :   1.2.1 Mampu mengungkapkan isi  cerita teman secara lisan maupun tulis dalam berbagai ragam bahasa Jawa dengan sikap tangguh jawab.
1.2.2 Memberikan tanggapan mengenai isi cerita yang didengar dengan jujur.
                                      
Alokasi Waktu            :   2 x 40 menit (1 x pertemuan)

1.   Tujuan Pembelajaran

      1.1 Siswa dengan sikap tangguh jawab dapat mengungkapkan isi cerita teman secara lisan maupun tertulis dalam berbagai ragam bahasa Jawa.
1.2 Siswa dengan jujur dapat memberikan tanggapan mengenai isi cerita yang didengar menjelaskan isi cerita teman secara lisan maupun tertulis berbagai ragam bahasa Jawa.
2.   Materi Pembelajaran
2.1  Cerita teman dengan tema Budi Pekerti
2.2  Cerita teman dengan tema Pahlawan
3.   Metode Pembelajaran
3.1  Tanya jawab
3.2  Permodelan
3.3  Demonstrasi
3.4  Penugasan
3.5  Ceramah
4.   Langkah-langkah Kegiatan Pembelajara
4.1Kegiatan Awal
4.1.1        Memeriksa kehadiran siswa dan kebersihan kelas
4.1.2        Memberikan apersepsi tentang cerita bertema budi pekerti/pahlawan
4.2      Kegiatan Inti
4.2.1 Eksplorasi
4.2.1.1  Mencari cerita yang berkaitan dengan budi pekerti/pahlawan dari majalah/ buku
4.2.1.2  Membahas ragam bahasa yang digunakan dalam cerita  sesuai
4.2.1.3  Membahas  isi cerita yang didengarkan .
4.2.1.4  Membentuk kelompok pendengar dan diskusi

4.2.2        Elaborasi
4.2.2.1  Siswa mendengarkan cerita tentang pahlawan/budi pekerti  dari model/rekaman
4.2.2.2  Siswa mendiskusikan isi dan bahasa  cerita yang didengar.
4.2.2.3  Siswa menyampaikan pendapat berkaitan dengan isi dan bahasa cerita yang didengar
4.2.3 Konfirmasi
4.2.3.1 Memberikan penilaian terhadap tanggapan siswa
4.2.3.2 Memberikan penguatan tentang cerita  dengan membuat pertanyaan
4.3 Kegiatan Akhir
4.3.1 Menyimpulkan hasil simakan yang dilakukan siswa
4.3.2 Menginformasikan materi pertemuan berikutnya
5.Sumber Belajar
5.1 VCD / Kaset percakapan/Teks Percakapan
5.2  Peragaan percakapan
5.3 Buku Sinau Basa Jawa
5.4 LKS Pinter Basa
6. Penilaian
6.1 Jenis  tes:
6.1.1 Unjuk Kerja
6.1.2 Tertulis
6.2 Bentuk :  
6.2.1 Uji petik produk
6.2.1 Isian
6.3 Instrumen
      
B. Rampungna pratelan ing ngisor iki jumbuh karo isine crita kasebut!
1. Paraga sing disebutake ana ing crita .....
2. Papan kedadeane sing ana ing crita......
3.Wektu kedadean sing ana crita .........
4.Kedadean nalika sowan simbah...........
5.Kedadean nalika ana bocah njupuk pelem.....
6.Nalika bocah sing dhuwur takon “maneh apa ora”,.........................
7.Sing ditindakake Simbah nalika ngonangi bocah ora duka,.................
8.Kedadean sawise Slamet diparingi dhuwit Simbah...............
9.Kedadean dina Setu wingi..................
10. Pitutur sing bisa dijupuk saka critane Andika...............................................
C. Wenehana panyaruwe utawa panemumu ngenani isi, basa, sing ana ing crita!
.......................................................................................................................................      
            6.4 Kunci Jawaban

1.Adhiku, Aku, Simbah, Slamet, bapakku, adhiku, ibuku, bocah loro sing menek.
2.Omahe simbah, pekarangane simbah            
3.Dina Minggu, dina Setu, dhek biyen.            
4.Mlaku tumuju Boyolali, ngabarake keslametane, crita kedadean biyen, ana bocah menek wit pelem.
5.Simbah ngandhani alon-alon bocah sing ana ngisor.       
6.Simbah mangsuli ‘maneh’
7.malah ngajak mangan bareng. 
8.saben dina ngrewangi pagaweane simbah            
9. Slamet tilik simbah              
10. kulinakna weweh apa sing koduweni marang wong sing mbutuhake kanthi iklas, aja ngeling-eling paweweh sing kowenehake nanging eling-elingen paweweh sing diwenehake marang awakmu.Marang sapadha-padha aja gampang duwe panyakrabawa ala.

6.5 Penghitungan Nilai Tertulis :
                       


FORMAT PENGAMATAN PERILAKU BERKARAKTER


Kelas : .............................                                                  Tanggal Pengamatan : ............................

FORMAT PENGAMATAN KETERAMPILAN SOSIAL


Kelas : .............................                                                  Tanggal Pengamatan : ............................




Keterangan :
A = Sangat baik
B = Memuaskan
C = Menunjukkan kemajuan
D = Memerlukan Perbaikan


 Mengetahui                                                                         Semarang,    Juli 2012
 Kepala Sekolah                                                                  Guru Mata Pelajaran


..........................................                                                  ...............................
..........................................                                                  ................................