RENCANA PELAKSANAAN
PEMBELAJARAN
( RPP MENYIMAK PERCAKAPAN
)
Sekolah : SMP
Mata
Pelajaran : Bahasa Jawa
Kelas /
Semester : VII / I
Tahun
Pelajaran : 2012/2013
Standar Kompetensi : 1. Mampu
mendengarkan dan memahami berbagai wacana lisan dalam berbagai ragam Bahasa
Jawa.
Kompetensi Dasar : 1.1 Mendengarkan
percakapan dalam berbagai kegiatan, misalnya percakapan dengan teman sebaya,
guru, orang tua dan orang yang dituakan.
Indikator : 5.1.1 Mampu mengungkapkan isi percakapan secara lisan maupun tulis dalam berbagai ragam bahasa
Jawa dengan semangat cinta tanah
air.
5.1.2
Mampu secara kreatif mengajukan dan menjawab pertanyaan sesuai
dengan konteks pembicaraan
Alokasi Waktu : 2 x 40 menit ( 1 x pertemuan)
1.
Tujuan Pembelajaran
1.1 Siswa dapat mengungkapkan percakapan secara lisan maupun
tulisan dalam berbagai ragam bahasa Jawa dengan semangat cinta tanah air
1.2 Siswa dapat kreatif mengajukan dan menjawab pertanyaan sesuai konteks pembicaraan
2.
Materi Pembelajaran
2.1
Teks percakapan sesama teman
3.
Metode Pembelajaran
3.1
Tanya jawab
3.2
Permodelan
3.3
Demonstrasi
3.4
Penugasan
3.5
Ceramah
4
Langkah-langkah Kegiatan
Pembelajaran
4.1 Kegiatan Awal
4.1.1
Memeriksa
kehadiran siswa dan kebersihan kelas
4.1.2
Memberikan apersepsi
4.2 Kegiatan Inti
4.2.1 Eksplorasi
4.2.1.1 Mencari tahu jenis-jenis percakapan
4.2.1.2 Membahas ragam bahasa yang digunakan dalam
percakapan sesuai dengan lawan bicara.
4.2.1.3
Membahas situasi yang memungkinkan terjadinya
percakapan.
4.2.1.4
Membentuk kelompok pendengar
dan diskusi
4.2.2
Elaborasi
4.2.2.1 Siswa mendengarkan percakapan dari
model/rekaman
4.2.2.2 Siswa mendiskusikan isi dan bahasa percakapan yang didengar.
4.2.2.3 Siswa menyampaikan pendapat berkaitan
dengan isi dan bahasa percakapan
4.2.3 Konfirmasi
4.2.3.1 Memberikan penilaian terhadap
tanggapan siswa
4.2.3.2 Memberikan
penguatan tentang percakapan dengan membuat pertanyaan
4.3 Kegiatan Akhir
4.3.1 Menyimpulkan hasil
simakan yang dilakukan siswa
4.3.2 Menginformasikan materi
pertemuan berikutnya
5.Sumber Belajar
5.1 VCD / Kaset
percakapan/Teks Percakapan
5.2 Peragaan percakapan
5.3 Buku Sinau Basa Jawa
5.4 LKS Pinter Basa
6. Penilaian
6.1
Jenis tes:
6.1.1
Unjuk Kerja
6.1.2
Tertulis
6.2
Bentuk :
6.2.1 Uji petik produk
6.2.1 Isian
6.3 Instrumen
B. Tulisen kanthi ringkes isine pacelathon sing wis kosemak, banjur critakana ana ing ngarep kelas!
C.Ganepana pitakonan lan wangsulan ing ngisor iki amrih mathuk karo isine pacelathon sing kosemak!(P:pitakonan, W: wangsulan)
1.P:Sapa wae kancane Indra sing biyen nunggal sa-SD?
W:.................
2.P:.............................................
W:Sing kalebu bangunan kuna ing Semarang yaiku Lawang Sewu, Tugu Muda, Gereja Blendhuk.
3.P:Geneya Eprom ora ngerti anane Rumah Sakit Daerah Kota Semarang?
W: ..........................................
4.P:Apa gunane mlaku-mlaku ndeleng kahanan sakupenge Semarang?
W: ..............................................
5.P:Rumah sakit apa bae duweke pamarentah Kota Semarang?
W:.............................................
6.P:.............................................
W: Anggone padha omong-omongan ana ing emper kelas 7G, SMP Ngudi Rahayu.
7.P:.............................................................
W: Jalaran jeneng Epri dikira bocah wadon, mula dienggokake Eprom ben ketok jeneng lanang.
8.P:Sapa bae kancane Indra ana ing SMP Ngudi Rahayu?
W:...............................................................
9.P: Kepriye wiwitane bocah loro iku padha pitepungan?
W:...............................................................
10.P:...........................................................
W: Anggone mungkasi pacelathon bocah loro iku nalika Indra krungu bel mlebu, banjur ngajak tata-tata baris.
D.Golekana sepuluh tembung lingga sing ana ing pacelathon kasebut, banjur tulisen ana ing ngisor iki!
6.4 Kunci Jawaban
1 .Kancane Indra sing nunggal sa-SD yaiku Edi, Joko
2. Apa bae sing kalebu bangunan kuna sing ana ing Semarang?
3. Eprom ora ngerti anane Rumah Sakit
Daerah Kota Semarang jalaran ora tau mlaku-mlaku.
4. Gunane mlaku-mlaku ndeleng kahanan sakupenge Semarang
kajaba nambah pengalaman supaya ora bosen ana omah.
5. Rumah Sakit duweke pamarentah kota Semarang yaiku RSUD
Kota Semarang ing Klipang, RSUD Tugu
6.
Ana ing ngendi anggone padha omong-omongan?
7.
Geneya(apa sababe) jeneng Epri diundang Eprom.
8.
Kancane Indra ana ing SMP Ngudi Rahayu,yaiku Efriyanto
9. Bocah loro padha tetepungan wiwitane takon apa sababe
lungguh dhewekan
10.Kapan bocah loro
mau mungkasi pacelathon?
D.
1.lungguh 2. apa 3. ora 4. kowe 5.
kelas
6.durung 7.duwe 8. kanca 9. biyen 10.
padha
FORMAT PENGAMATAN PERILAKU
BERKARAKTER
Kelas : ............................. Tanggal
Pengamatan : ............................
FORMAT PENGAMATAN
KETERAMPILAN SOSIAL
Kelas : ............................. Tanggal Pengamatan :
............................
Keterangan :
A = Sangat baik
B = Memuaskan
C = Menunjukkan kemajuan
D = Memerlukan Perbaikan
Mengetahui
Kepala Sekolah Guru Mata Pelajaran
............................. ............................................