RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN
(RPP MENDENGARKAN CERITA TEMAN)
Sekolah : SMP
Mata
Pelajaran : Bahasa Jawa
Kelas /
Semester : VII / I
Standar
Kompetensi : 1. Mampu mendengarkan dan memahami berbagai
wacana lisan dalam berbagai ragam Bahasa Jawa.
Kompetensi Dasar : 1. 2 Mendengarkan cerita
teman tentang budi pekerti/pahlawan dalam ragam ngoko dan krama.
Indikator : 1.2.1 Mampu mengungkapkan isi cerita
teman secara lisan maupun tulis dalam berbagai ragam bahasa Jawa dengan sikap tangguh jawab.
1.2.2 Memberikan tanggapan mengenai isi cerita
yang didengar dengan jujur.
Alokasi Waktu : 2 x 40
menit (1 x pertemuan)
1. Tujuan Pembelajaran
1.1 Siswa dengan sikap tangguh jawab dapat mengungkapkan isi cerita teman secara lisan
maupun tertulis dalam berbagai ragam bahasa Jawa.
1.2 Siswa dengan jujur dapat memberikan tanggapan
mengenai isi cerita yang didengar menjelaskan isi cerita teman secara lisan
maupun tertulis berbagai ragam bahasa Jawa.
2. Materi Pembelajaran
2.1 Cerita teman dengan tema Budi Pekerti
2.2
Cerita teman dengan tema
Pahlawan
3. Metode Pembelajaran
3.1
Tanya jawab
3.2
Permodelan
3.3
Demonstrasi
3.4
Penugasan
3.5
Ceramah
4. Langkah-langkah Kegiatan
Pembelajara
4.1Kegiatan Awal
4.1.1
Memeriksa
kehadiran siswa dan kebersihan kelas
4.1.2
Memberikan
apersepsi tentang cerita bertema budi pekerti/pahlawan
4.2
Kegiatan Inti
4.2.1 Eksplorasi
4.2.1.1 Mencari cerita yang berkaitan dengan budi
pekerti/pahlawan dari majalah/ buku
4.2.1.2 Membahas ragam bahasa yang digunakan dalam
cerita sesuai
4.2.1.3 Membahas
isi cerita yang didengarkan .
4.2.1.4
Membentuk kelompok pendengar
dan diskusi
4.2.2
Elaborasi
4.2.2.1 Siswa mendengarkan cerita tentang
pahlawan/budi pekerti dari model/rekaman
4.2.2.2 Siswa mendiskusikan isi dan bahasa cerita yang didengar.
4.2.2.3 Siswa menyampaikan pendapat berkaitan
dengan isi dan bahasa cerita yang didengar
4.2.3 Konfirmasi
4.2.3.1
Memberikan penilaian terhadap tanggapan siswa
4.2.3.2 Memberikan
penguatan tentang cerita dengan membuat
pertanyaan
4.3 Kegiatan Akhir
4.3.1 Menyimpulkan hasil
simakan yang dilakukan siswa
4.3.2 Menginformasikan materi
pertemuan berikutnya
5.Sumber Belajar
5.1 VCD / Kaset
percakapan/Teks Percakapan
5.2 Peragaan percakapan
5.3 Buku Sinau Basa Jawa
5.4 LKS Pinter Basa
6. Penilaian
6.1
Jenis tes:
6.1.1
Unjuk Kerja
6.1.2
Tertulis
6.2
Bentuk :
6.2.1
Uji petik produk
6.2.1
Isian
6.3
Instrumen
B. Rampungna pratelan ing ngisor iki jumbuh karo isine crita kasebut!
1. Paraga sing disebutake ana ing crita .....
2. Papan kedadeane sing ana ing crita......
3.Wektu kedadean sing ana crita .........
4.Kedadean nalika sowan simbah...........
5.Kedadean nalika ana bocah njupuk pelem.....
6.Nalika bocah sing dhuwur takon “maneh apa ora”,.........................
7.Sing ditindakake Simbah nalika ngonangi bocah ora duka,.................
8.Kedadean sawise Slamet diparingi dhuwit Simbah...............
9.Kedadean dina Setu wingi..................
10. Pitutur sing bisa dijupuk saka critane Andika...............................................
C. Wenehana panyaruwe utawa panemumu ngenani isi, basa, sing ana ing crita!
.......................................................................................................................................
6.4 Kunci Jawaban
1.Adhiku, Aku, Simbah, Slamet, bapakku, adhiku,
ibuku, bocah loro sing menek.
2.Omahe simbah, pekarangane
simbah
3.Dina Minggu, dina Setu, dhek biyen.
4.Mlaku tumuju Boyolali, ngabarake keslametane, crita kedadean biyen, ana bocah menek wit pelem.
5.Simbah ngandhani alon-alon bocah sing ana ngisor.
6.Simbah mangsuli ‘maneh’
7.malah ngajak mangan bareng.
8.saben dina ngrewangi pagaweane simbah
9. Slamet tilik simbah
10. kulinakna weweh apa sing koduweni marang wong sing mbutuhake kanthi iklas, aja ngeling-eling paweweh sing kowenehake nanging eling-elingen paweweh sing diwenehake marang awakmu.Marang sapadha-padha aja gampang duwe panyakrabawa ala.
3.Dina Minggu, dina Setu, dhek biyen.
4.Mlaku tumuju Boyolali, ngabarake keslametane, crita kedadean biyen, ana bocah menek wit pelem.
5.Simbah ngandhani alon-alon bocah sing ana ngisor.
6.Simbah mangsuli ‘maneh’
7.malah ngajak mangan bareng.
8.saben dina ngrewangi pagaweane simbah
9. Slamet tilik simbah
10. kulinakna weweh apa sing koduweni marang wong sing mbutuhake kanthi iklas, aja ngeling-eling paweweh sing kowenehake nanging eling-elingen paweweh sing diwenehake marang awakmu.Marang sapadha-padha aja gampang duwe panyakrabawa ala.
6.5 Penghitungan Nilai Tertulis :
FORMAT PENGAMATAN PERILAKU
BERKARAKTER
Kelas : ............................. Tanggal Pengamatan :
............................
FORMAT PENGAMATAN
KETERAMPILAN SOSIAL
Kelas : .............................
Tanggal Pengamatan : ............................
Keterangan :
A = Sangat baik
B = Memuaskan
C = Menunjukkan kemajuan
D = Memerlukan Perbaikan
Mengetahui Semarang, Juli 2012
Kepala
Sekolah
Guru Mata Pelajaran
.......................................... ...............................
.......................................... ................................